11-mečio Gusto projektai ir sėkmės istorija. Pokalbis su pačiu Gustu Stagniūnu ir jo tėvais

muster

Gustui dar tik 11 metų, tačiau jis aktyviai vysto edukacinio turinio projektus ir jau antrus metus iš eilės laimi pirmąsias vietas ,,MUSTer academy” tvarių, atsakingų projektų pristatymų renginiuose! 

Iš pirmo žvilgsnio, Gustas atrodo ramus, per daug nesiekiantis išsiskirti paauglys, tačiau taip, kaip jis geba įsiminti informaciją, įžvelgti įvairias problemas, sudėlioti strategijas ir jas įgyvendinti - gali pavydėti kiekvienas. 

Gustas savo sėkmę vejasi ne kalbomis, o darbais: 2021 metais sukūrė edukacinį LEGO filmukų kanalą ,,YouTube" platformoje ,,G STORY” (https://youtube.com/channel/UCmXQ3qxJfTtbhZHH8H5JdaA), o 2022 metais sugalvojo ir įgyvendino dar vieną nuostabų projektą ,,E-diktantai” (www.ediktantai.lt).

Mes negalime atsidžiaugti šio jauno žmogaus pasiekimais, todėl norime apie tai kalbėti garsiai bei įkvėpti kitus mažiau dvejoti ir daugiau daryti: bandyti įgyvendinti savo svajones ir idėjas, kurios įkvepia JŪSŲ PAČIŲ asmenybę augti toliau. 

Apie Gusto sėkmės istoriją kalbamės su pačiu Gustu ir jo tėvais Justina ir Rolandu!

- Gustai, papasakok trumpai apie save.

- Esu Gustas Stagniūnas. Man yra 11 metų. Mano pomėgiai: žaisti LEGO, įvairius stalo, kompiuterinius žaidimus, montuoti filmukus, eiti į lauką su draugais ir žiūrėti televizorių. Mėgstu ,,Star Wars” filmus. Lankau ,,MUST’er academy”, nes ten įdomu, sužinau dalykų, apie kuriuos net nepagalvočiau. Dar lankau karate ir baseiną. Labai noriu lankyti kokį nors režisūros būrelį. Prašau tėvų, kad kitais metais surastume kažką tokio. 

- Kaip gimė idėja sukurti projektą ,,E-diktantai”?

- Aš pats darau rašybos klaidų, todėl su mama rašome diktantus. Tačiau diktantus galime rašyti tik vakarais arba savaitgaliais, nes reikia derinti, kad kas nors man juos padiktuotų. Diktantams skirti vakarų ir savaitgalių aš nenoriu, o rašyti savarankiškai negaliu. Be to, internete beveik nėra diktantų 5-12 klasėms. Norint rasti tinkamą tekstą – reikia pirkti diktantų knygas knygyne. Atėjus laikui sukurti projektą, gimė idėja, kad būtų gerai diktantus rašyti savarankiškai. Taip vieną vakarą pradėjau galvoti apie šitą idėją. Pasitarus su tėvais, atsirado vis daugiau minčių kaip būtų galima tai padaryti. Kai pristačiau idėją ,,MUST’er academy”, tai iš ten gavau dar daugiau palaikymo. 

- Kokių įgūdžių įgijai vystydamas šį projektą?

- Su dėde programavome svetainę, mačiau kaip tai daroma ir kaip tai sunku. Labai patiko kurti svetainės dizainą, logotipą, šūkį. Turėjau išanalizuoti garso įrašymo programėlę ir kompiuterio ekrano filmavimo programėlę, išmokti su jomis dirbti. Manau daugiausiai patobulinau technologines žinias. Dar reikėjo labai daug kantrybės. Dar drąsos pristatant projektą. 

- Su kokiais sunkumais susidūrei kurdamas savo projektą? Kaip juos išsprendei? Kokios pagalbos tau reikėjo?

- Planuoti buvo įdomu, bet labai sunku buvo pradėti kurti ir dirbti. Dažnai pritrūkdavo motyvacijos, vis sunkiau buvo rasti laiko (ypač atšilus orams). Nepasitikėjau savo jėgomis randant tinkamus diktantus. Nežinojau ar tikrai noriu daryti šitą projektą, dar galvojau ir apie kitą. Kadangi pats nemoku programuoti, sunku buvo sugalvoti kaip padaryti gerą svetainę. Man labiausiai padėjo šeima. Mama visada skatino ir liepdavo viską daryti iki galo ir sakė, kad aš galiu viską padaryti dar geriau. Tėvai patarė pasikalbėti su savo lietuvių kalbos mokytoja. Ji man paskolino diktantų knygas. Dėdė pasisiūlė padėti su svetainės kūrimu. Kai turėjau žmonių, kurie man padeda, tai ir sunkumų sumažėjo.

- Kokie tavo ateities planai? Ar planuoji tęsti savo veiklą?

- Tikiuosi pavyks tęsti, bet kad sukurčiau geresnę ir mokomą svetainę, kur būtų galima prisijungti naudotojams – tai kainuoja nemažus pinigus nuo 2000 iki 5000 tūkstančių eurų. Galvojame su tėvais apie galimus svetainės finansavimo variantus. Bet dar žiūrėsiu ar pavyks tęsti. Kol kas mano planai gerai pabaigti penktą klasę. Vasarą noriu su draugais nufilmuoti kelis trumpus filmus, o kitais mokslo metais – noriu pradėti mokytis režisūros ir visokių filmavimo dalykų.

- Ką palinkėtum savo amžiaus paaugliams, kurie galvoja, kad yra per jauni pradėti savo verslą, kurti projektus ir juos įgyvendinti?

- Visada tikėti savimi ir bandyti viską kuo tiki iš širdies kad pavyks.

Pokalbis su Gusto tėvais:

- Kodėl nusprendėte vesti Gustą į ,,MUST’er academy''?

- Labai aiškiai prisimename, kai prieš daugiau nei trejus metus, per vieną televizijos laidą, buvo kalbinami ,,MUST’er academy" mokiniai. Klausėme ir buvome sužavėti, kokia yra jų drąsa, kaip jie dėsto savo mintis, kaip bendrauja, kaip drąsiai kalba apie savo planus, kaip jie tiki savomis svajonėmis. Tokios laisvės, pasitikėjimo ir tikėjimo savimi – norėjome ir savo sūnui. Nuo mažų dienų Gustas buvo labai žingeidus: senelių nuolat klausinėdavo apie senovę, tėčio klausinėdavo apie verslą, vis domėjosi, kada jis jau gali kur nors dirbti, nuolat ieškodavo informacijos internete: nuo vykusių karų, technologijos naujovių iki ateivių. Supratome, jog jis turi potencialo ir ieško savęs, jam reikalingas tinkamas nukreipimas, ir galimybė atsiskleisti. Būtent ta viena laida paskatino pasidomėti, kas ji, toji Akademija, ateiti į atvirų durų dienas ir pabandyti atvesti Gustą. Dabar drąsiai galime sakyti, jog ,,MUST’er academy" buvo vienas geriausių mūsų sprendimų.

- Kada pastebėjote, kad Gustas turi talentą kurti edukacinį turinį? 

- Gusto projektai yra apie tai, kas yra visai šalia jo, su kuo jis susiduria, kuo jis domisi, kuo gyvena. Praeitų metų edukacinių filmukų projektas buvo jo hobio ir jos aplinkos matymo junginys: LEGO filmukus jis tiesiog mėgo kurti, o turinį pritaikė apie tai, ką mato aplinkoje: patyčias, ekologijos temą, saugų elgesį ir pan. Šių metų ,,E-diktantai” (www.ediktantai.lt) projektas gimė taip pat iš jo realios patirties, kuomet pačiam pritrūko galimybių efektyvesniam mokymuisi. Greičiausiai Gustas pats dabar yra mokymosi ir žinių erdvėje, dėl to ir jo kuriamas turinys yra apie tai.

- Ar iškart patikėjote Gusto idėja, o gal dvejojote?

- Taip, idėja patikėjome iš karto. Daug diskutavome su Gustu. Jis labai aiškiai išdėstė savo idėjos matymą. Kuo daugiau apie idėją kalbėjome, tuo daugiau radome galimybių ir minčių kaip galima šį projektą plėtoti ir padaryti jį dar labiau įdomų, naudingą ir patrauklų.

- Pastebėjome, kad turite labai glaudų ryšį su savo sūnumi, kaip jį palaikydavote sunkiausiais momentais, kai jis kūrė savo projektą?

- Gustas turi labai daug veiklų. Norėdamas visur suspėti, natūraliai ne visur geba atsidėti visapusiškai. Kuriant projektą buvo ir pakilimų ir nuosmukių. Buvo pritrūkę motyvacijos, buvo dingęs tikėjimas, atsiradęs atmestinumas. Nuolat diegiame vaikams taisyklę, kad pradėtą darbą visada reikia baigti ir jį reikia padaryti maksimaliai gerai, kaip tik tai gali padaryti. Tik tokiu būdu jausiesi ramus ir nesigailėsi nepabandęs. Gustą palaikėme dideliu tikėjimu ir motyvacija, kad jis viską gali, jei tik nori ir deda daug pastangų bei darbo. 

- Kokias stipriausias savo savybes Gustas atskleidė kurdamas šį projektą? Ar pasikeitė bendravimas šeimoje? Ar šis projektas jus suartino, o gal kaip tik, atitolino?

- Rengdamas šį projektą, Gustas turėjo labai daug bendrauti, tartis klausti, ieškoti patarimo. Jis gana uždaras ir daugiausiai mąstantis bei sprendimus priimantis savyje, todėl jam tai buvo iššūkis, su kuriuos jis puikiai susitvarkė. Šiais metais jis dar laisviau pristatė projektą prieš gausią komisiją ir svečius, todėl akivaizdu, jog jis įgavo drąsos ir pasitikėjimo. Šis projektas mus visus dar labiau suartino. Labai džiaugiamės, kad Gustas klausia mūsų patarimų ir jais mielai naudojasi – reiškia jis tiki mumis taip, kaip mes tikime juo.

- Ar Gustas dažnai kreipėsi į jus pagalbos? Ar dalyvavote projekto vystymo eigoje ar dažniau likdavote stebėtojo pozicijoje?

- Gustas labai retai kreipiasi pagalbos. Jis viską stengiasi daryti ir spręsti pats. Klausti, kalbėtis, diskutuoti ir prašyti pagalbos – jam reikėjo išmokti. Tačiau taip, mes projekte dalyvavome ir kaip pasyvūs stebėtojai ir kaip idėjos generavimo patarėjai, jos vystymo motyvatoriai.

- Ką palinkėtumėte tėvams, kurie galvoja, kad tokio amžiaus paaugliai dar yra per jauni kažką sukurti ir įgyvendinti?

- Yra neįtikėtina kokias idėjas generuoja, kokius projektus kuria, kokių minčių turi ir kokias tiesas mato vaikai ir paaugliai! Savo įžvalgomis jie dažnai pralenkia ir mus, suaugusiuosius. Labai norėčiau visiems tėvams palinkėti savo atžalas matyti ne tik kaip vaikus, tačiau ir kaip partnerius. Jų idėjos ir mūsų suaugusiųjų patirtis – gali sukurti nuostabių dalykų ir padaryti neįtikėtinų atradimų. 

Džiaugiamės, kad galime prisidėti prie Gusto asmeninio augimo. Jo kuriamos idėjos ir projektai leidžia vis labiau atsiskleisti, atrasti savo stiprybes ir tobulėjimo kelią, kuris dabar jau aiškiai linksta link režisūros! 

Dar kartą dėkojame Gustui ir jo šeimai, už paskirtą laiką ir nuoširdžius atsakymus! Linkime niekada nesustoti tobulėti!

Su meile,

MUSTer academy

Atgal
Norite gauti pranešimus apie naujausius straipsnius?

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį!