Danai yra vieni laimingiausių žmonių pasaulyje. Kokia jų paslaptis?

Pedagogo Ibeno Sandahlio, amerikiečių autorės Jessica Alexander ir psichologės Iben Sandahl knyga „Danų būdas auklėti“ paaiškina tikrąją danų laimės priežastį.

Viskas yra susiję su auklėjimu: Danijos tėvai augina laimingus vaikus, kurie užauga laimingais žmonėmis, o šie vėliau patys augina laimingus vaikus.

Taip pat nuo 1993 m. Danijos švietimo sistema įpareigojo mokyti vaikus empatijos.

Empatija evoliucijoje parodė, jog yra vertingas impulsas, padedantis žmonėms išgyventi grupėmis. Todėl manoma, kad empatijos pamokos padeda vaikams sustiprinti tarpusavio ryšį, pagerina darbo kokybę ir užkerta kelią patyčioms.
Empatija skatina lyderių, verslininkų ir vadovų tobulėjimą, o empatiški paaugliai yra sėkmingesni ir labiau orientuoti į tikslus.

Kiekvienam iš mūsų reikia palaikymo, jei norime pasiekti teigiamų rezultatų gyvenime, todėl šie mokymai yra labai prasmingi - sėkmingi žmonės veikia ne vieni. Mokiniai išsipasakoja apie savo asmenines ar su mokykla susijusias problemas. Vėliau visi kartu aptaria problemą, kad rastų sprendimą. Svarbi programos dalis yra ta, kad niekas nesmerkia vaiko emocijų. Jie supranta, kad tą akimirką žmogus taip jaučiasi ir gerbia jo jausmus.Tokiu būdu vaiko problema pripažįstama, išklausoma ir tampa didesnės bendruomenės dalimi, o „kai esi pripažintas, tampi kažkuo“.

Vaikai sužino apie abipusės pagarbos svarbą. Žurnalistė Carlotta Balena taip pat priduria, kad mokiniai nėra vieniši ir nebijo išsakyti savo nuomonės, nes jaučiasi bendruomenės dalimi. Jei nėra problemų apie kurias reikėtų pakalbėti, vaikai savo laiką skiria atsipalaidavimui ir “hygge” (šio pasakymo neįmanoma išversti pažodžiui, nes tai yra Danijos kultūrinis žodis). “Hygge” galima apibūdinti kaip „sąmoningai sukurta draugystė“, ir tai yra pagrindinė danų gerovės samprata, kuri sukuria ramią, draugišką, jaukią ir šiltą atmosferą.

Tai taip pat tampa ir visuotiniu reiškiniu: „Amazon“ parduoda daugiau nei 900 knygų apie “hygge”, o „Instagram“ turi daugiau nei 3 milijonus įrašų su hashtag #hygge. Danijos “Marijos fondas” taip pat labai palaiko empatijos ugdymą mokyklose - jos programa apie kovą su patyčiomis buvo įgyvendinta visoje šalyje, o tai paskatino 3–8 metų vaikus kalbėti apie patyčias ir erzinimą. Programa daro teigiamą poveikį ir daugiau nei 98 procentai mokytojų teigia, kad rekomenduotų ją kitoms įstaigoms.

Danų auklėjimo būdas išverstas į 21 kalbą, o autoriai atliko išsamius tyrimus, kad tikslai suprastų, empatijos mokymus. Sandahl ir Alexander nustatė, kad yra du būdai, kuriais danai moko empatijos:
Pirmasis - dirbti komandoje. 60 procentų užduočių mokyklose atliekama grupėmis, taip sutelkiamas dėmesys į gabių mokinių įgūdžių ir talentų tobulinimą, bei mažina konkurenciją. Nėra jokių prizų ar trofėjų, jie tiesiog motyvuoja mokinius tobulėti, vertinant savo pačių ir kolegų pasiekimus. Aleksandras taip pat paaiškina, kad danai suteikia daug laisvo laiko žaidimams, nes tai moko empatijos ir derybinių įgūdžių. Nuo 1871 m. žaidimai laikomi švietimo sistemos dalimi.

Antrasis būdas - mokymasis bendradarbiauti. Tai, autorių manymu, yra laimės paslaptis. Danijos visuomenė yra humaniška ir darni, joje vyrauja sistema, kurioje žmonės palaiko vieni kitus. Aleksandras paaiškino, jog vaikai mokomi, kad niekas negali nugyventi gyvenimo vienas. Pavyzdžiui: vaikas, turi talentą matematikos srityje, bet negali tobulėti daugiau, jeigu nemoka bendradarbiauti su savo bendraamžiais, nes jam reikia pagalbos kitose srityse. Bendradarbiavimas moko vaikus bendrauti ir padeda jiems ugdyti empatijos įgūdžius, kurie išmoko galvoti, kokią informaciją perduodame kitiems žmonėms, ir prieš teisiant “užsidėti jų batus”, kad suprastume, kodėl jie taip jaučiasi.
.
.
.
Šaltinis: https://www.healthyfoodhouse.com/empathy-is-taught-to-students-ages-6-t…

Atgal